Cykl WLTP – koniec z oszukiwaniem kierowców?

19 sierpnia, 2018 3:36 pm

O tym, że nowe samochody palą więcej, niż deklarują producenci wie każdy, natomiast sytuacja ma się zmienić od września 2018 r. dzięki cyklowi WLTP („Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure – zharmonizowana, ogólnoświatowa procedura badania pojazdów lekkich”), który został stworzony w celu bardziej efektywnego i wiarygodnego pomiaru faktycznych warunków drogowych.

 

 

Po aferze Volkswagena zaczęto rozmawiać o konieczności zmodyfikowania stworzonego w latach 80. cyklu NEDC („New European Driving Cycle”), który w chwili obecnej jest całkowicie niemiarodajny.

Od września 2017 wszystkie nowe auta na rynku europejskim testowane są z wykorzystaniem cyklu WLTP, jednak diametralne zmiany mają nadejść we wrześniu br. – od tego momentu badania oparte na cyklu WLTP będą dotyczyć wszystkich nowo zarejestrowanych samochodów.

Oznacza to, że wszelkie dotychczasowe twierdzenia ze strony producentów o emocji dwutlenku węgla i zużyciu paliwa będą zwyczajnie nieaktualne. Od początku 2019 r. wszystkie dane będą oparte na wynikach testów cyklu WLTP, z wyłączeniem aut stockowych wyprodukowanych wcześniej.

Nowy cykl WLTP ma znaczną przewagę nad NEDC i z pewnością dostarczy wiarygodnych wyników badań, jednak w dalszym ciągu jest to cykl przeprowadzany w warunkach laboratoryjnych, co nie odzwierciedla w stu procentach realnych warunków drogowych.




Tagi: , , , , , , ,

Kategorie:

Sprawdź również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *