Testujemy: Ford Mondeo V generacji

27 sierpnia, 2018 3:24 pm

Mondeo pochodzi z łac. „mundus”, co oznacza „świat”. Można powiedzieć, że tutaj właściciele Forda z nazwą trafili w dziesiątkę. Co prawda, obecna generacja została zaprezentowana w kraju, z którego wywodzi się Ford i nie nazywa się tak samo. W Detroit, USA, gdzie został zaprezentowany, ten model nazywa się Fusion. Co ciekawe, ta nazwa w Europie jest przypisana dla małego minivana produkowanego w latach 2002 – 2012. Samochód ten nawiązuje do poprzednika MK4, jak również conceptu EVOS.

Samochód został zbudowany na nowej płycie podłogowej CD4 platform i na wszystkich kontynentach wygląda tak samo. W swojej ofercie posiada bardzo szeroką gamę, jeśli chodzi o możliwości wyposażenia. Najbardziej flagowy model to Vignale, którego niestety nie udało nam się zorganizować na testy. Co ciekawe, posiada on system aktywnej redukcji hałasu. Auto wyposażone jest w szytą ręcznie skórzaną tapicerkę. Z zewnątrz Mondeo Vignale wyróżnia się chromowanymi listwami oraz emblematami Vignale na nadkolach oraz listwie bagażnika. Samochód występuję w sześciu jednostkach napędowych.


Silniki:

 

Benzynowe:

R3 1.0 EcoBoost 125 KM

R4 1.5 EcoBoost 160 KM

R4 2.0 EcoBoost 203 KM

R4 2.0 EcoBoost 240 KM

 

Wysokoprężne:

R4 1.5 TDCi 120 KM

R4 1.6 TDCi 115 KM

R4 2.0 TDCi 150 KM

R4 2.0 TDCi 150 KM AWD

R4 2.0 TDCi 180 KM

R4 2.0 Twin-Turbo TDCi 210 KM

 

Hybrydowe:

R4 2.0 Hybrid 187 KM


Samochód, który testowaliśmy to dwulitrowa jednostka diesla o mocy 150 KM w automatycznej skrzyni biegów z możliwością zmiany przełożeń przy kierownicy. Skrzynia biegów jest dosyć ospała. Na trybie sportowym zdecydowanie lepiej sobie radzi z samochodem ważącym na pusto ponad 1,5 tony. Producent podaje spalanie w mieście na poziomie 5,6 l, niestety podczas testu nie udało się osiągnąć takiego wyniku. Średnie spalanie w mieście oscylowało na poziomie 7 l. W trasie natomiast można było zejść do 6.5 l, co jest całkiem dobrym wynikiem. Osiągi nie są piorunujące ale zdecydowanie wystarczą do przemieszczania się z punktu A do punktu B.

 

 

Prezentowany samochód był w wersji titanium. Standardowe wyposażenie tego modelu obejmuję 17-calowe felgi, klimatyzację automatyczną dwustrefową, elektrycznie sterowane lusterka i szyby, czołowe, boczne kurtyny powietrzne.

Ponadto: czołowe, boczne oraz kurtynowe poduszki powietrzne, elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy, system ABS z ESP, system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu, system monitorowania ciśnienia w oponach (TMPS), elektryczny hamulec postojowy oraz światła do jazdy dziennej i tylne lampy wykonane w technologii LED.

 

 

Samochód posiada reflektory adaptacyjne wykonane w technologii LED, radioodtwarzacz SONY CD/MP3 z systemem Ford SYNC i AppLink oraz 8 głośników i gniazda USB/AUX-IN, nadmuchiwane pasy bezpieczeństwa dla pasażerów dwóch tylnych skrajnych siedzeń, czujniki parkowania, podgrzewaną przednią szybę, skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów, oświetlenie wnętrza w technologii LED, podgrzewane fotele, tempomat, 10,1-calowy kolorowy wyświetlacz, system utrzymywania na danym pasie ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, układ monitorowania koncentracji kierowcy oraz światła przeciwmgielne.

 

 

Plusy:

Z głównych zalet Mondeo wymienilibyśmy zawieszenie. Co prawda uważamy, że każdy Ford, który udało nam się testować, ma bardzo dobre zawieszenie. Cały układ jezdny zasługuję na pochwałę.

Największym plusem dla nas było wyciszenie samochodu. Jazda po autostradzie z prędkością 140km/h w zupełności nie przeszkadzała w swobodnej rozmowie. Samochód jest bardzo wygodny i nawet w dłuższych trasach kierowca nie czuję większego zmęczenia.

 

Minusy:

W zasadzie zauważyliśmy jeden mały minus. Wyświetlacz mógłby być trochę lepszej rozdzielczości, gdyż konkurencja w tym przypadku wypada zdecydowanie lepiej.


 

Podsumowując, czy polecilibyśmy Forda jako samochód z klasy średniej?
Osobom podróżującym na dłuższych odcinkach trasy – zdecydowanie tak.

 




Tagi: , , , , , ,

Kategorie: ,

Sprawdź również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *