Co dalej z Dieslami? Czy mamy się obawiać napływu tych aut z Zachodu?

Październik 14, 2018 12:16 pm

Uzgodniony kompromis przyjęty kilka dni temu na posiedzeniu Rady ds. środowiska dotyczący dalszej redukcji CO2 będzie przedmiotem dalszej dyskusji na forum Parlamentu oraz Komisji Europejskiej. Zgodzono się na redukcję emisji CO2 o 35% dla samochodów osobowych oraz o 30% dla aut dostawczych do roku 2030. Tym samym europejski przemysł motoryzacyjny, który dopiero co wychodzi z afery „Dieselgate” staje przed kolejnym wyzwaniem dotyczącym utrzymania konkurencyjności w kolejnych latach. Czy w związku z tym powinniśmy się obawiać wzmożonego napływu starych, zużytych aut z silnikiem diesla na polski rynek? Zdecydowanie nie , ponieważ uchwalona  w styczniu ustawa o elektromobilności, daję nadrzędzie lokalnym władzom pozwalające wprowadzać zakaz wjazdu do miasta dla aut spalinowych oraz podnosić limity stawek za parkowanie. Nowa legislacja sprawiła, ze mieszkańcy miast co do których planuje się powstanie tzw. stref czystego transportu już wyzbywają się starych aut z silnikiem diesla. Zainteresowanie nabyciem aut do 15 tys złotych z silnikiem diesla z rynku krajowego  jest znikome, stad dodatkowy import tych aut z Zachodu jest mało prawdopodobny.




Tagi: ,

Kategorie: , ,

Sprawdź również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *