Jak w przyszłości będzie wyglądał proces sprzedaży samochodów?

Grudzień 17, 2018 7:58 am

Producenci aut  zastanawiają się jak połączyć zalety tradycyjnej sprzedaży z cyfrowymi innowacjami. Powstają miejsca, gdzie na stosunkowo nie dużej powierzchni przeglądając prezentację cyfrową zapoznać się można z cała gama aut oferowanych przez producentów. Dzięki takiemu show-room  każdy może – nie wychodząc z domu – zobaczyć na żywo modele marki. Czy jednak na pewno? Często producenci oferuje w tego typu miejscach jedynie wybrane modele np. Skoda, a potencjalni klienci nie mogą porównać kilka marek samochodów. Równolegle do autoryzowanych dilerów powstają firmy, które ułatwiają dokonanie wybór właściwego auta, od właściwego dilera za właściwą cenę. Problem w tym, żę większość z tych firm bez odpowiedniego finansowania oraz wiedzy  po ok 12 miesiącach od rozpoczęcia działalności zmienia model biznesowy stając się pośrednikiem finansowym, brokerem lub zamyka działalność. Przechodzą od podejścia pro-dilerskiego do otwartej konkrecji z dilerami o klientów. Dilerstwa w Polsce w przeciwieństwie do zachodnioeuropejskich na własną rękę, z lepszym bądź gorszym skutkiem budują sprzedaż wielokanałową nie chętnie myśląc o outsourcingu. Nie jest to dobra informatyzacja dla nas jako konsumentów, gdyż oddala proces zakupu w auta w kanale e-commerce, a jeszcze bardziej w m-commerce. Motonegocjator.pl to jedyna licząca się obecnie platforma umożliwiająca porównywanie ofert od dilerów z całej Polski na auta nowe do produkcji.




Tagi: ,

Kategorie: ,

Sprawdź również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *